Kundservice och fakturor
Här hittar du information om hur du når oss med frågor om din faktura.
Scanna qr-koden för att få svar på de vanligaste frågorna som rör vatten och avlopp.
Ställ frågor om fakturor, abonnemang, kärl och tömning till oss via chatt.
Du kan även kontakta oss via e-post: varenhallning@saffle.se, eller på telefon 0533-68 15 89.
Vår telefontid är vardagar: 09:30-12:00
Vill du ha din faktura på vatten- och renhållning till din digitala brevlåda?
Du har nu möjlighet att få fakturor som gäller vatten- och renhållning till din digitala brevlåda.
Om du använder Kivra kan du även betala dina fakturor direkt i denna. Det är ett säkert sätt att betala dina fakturor eftersom det görs via Mobilt BankID.
Hur gör du för att ansluta dig om du inte tidigare har någon digital brevlåda?
Är du inte tidigare kund behöver du ansluta dig till en digital brevlåda (Kivra eller Min myndighetspost.)
När du anslutit dig kommer du att få en e-postavisering varje gång du får en faktura från oss
Har du idag pappersfaktura eller redan är ansluten till någon digital brevlåda behöver du inte göra något, fakturan kommer till dig automatiskt. Logga däremot gärna in på din digital brevlåda och kontrollera att dina uppgifter stämmer.
Om din faktura idag går till din internetbank kommer den även i fortsättningen att skickas dit. Har du idag e-postfaktura och istället vill ha den till din digitala brevlåda behöver du kontakta kundservice för va-renhållning, så hjälper de dig med detta.
Om du väljer att inte ansluta dig kommer du att få dina fakturor på samma sätt som tidigare.
Kivra: E-post: support@kivra.com, 077-045 70 00.
Min myndighetspost: minmyndighetspost.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., 0771-11 44 00.
Här hittar du frågor och svar på de vanligaste frågorna om ditt vatten
När får jag mitt avläsningskort?
Varje år i maj månad skickas avläsningskort ut till alla fastigheter
Jag har fått mitt avläsningskort, men min fastighet står tom. Måste jag ändå läsa av vattenmätaren?
Ja. Både bebodda och obebodda fastigheter ska läsa av och skicka in sitt vattenavläsningskort
Vad gör jag om min vattenmätare står stilla?
Under kontorstid kan du kontakta teknik- och fritids kundservice via chatt. Den är öppen hela dagen.
Du når oss även via e-post till varenhallning@saffle.se eller på 0533-68 17 50.
Vad gör jag om jag har kommunalt vatten och har fått en vattenläcka?
Under kontorstid kan du kontakta teknik- och fritids kundservice via chatt. Den är öppen hela dagen.
Du når oss även via e-post till varenhallning@saffle.se eller på 0533-68 17 50.
På kvällar och helger kontaktar du som bor i Åmål SOS på 010-530 10 47.
Vad gör jag om jag har eget vatten och har fått en vattenläcka?
Kontakta valfri rörmokare.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 29 oktober 2024
- Publicerad:
- 5 oktober 2023