Hälsocoach online – ett modernt stöd för dig som vill förändra dina levnadsvanor

Datum till
FaR
Hälsocoach online

Hälsocoach online är en digital och kostnadsfri tjänst som erbjuds av Västra Götalandsregionen för att stödja individer i att skapa hälsosamma och hållbara levnadsvanor. Tjänsten är tillgänglig för alla som är 16 år eller äldre och bor inom regionen och som är motiverade till livsstilsförändring. Tjänsten är även mycket användbar för dig som har fått specifika råd från hälso- och sjukvårdspersonal rörande dina levnadsvanor och som behöver hjälp med att få till dessa i din vardag. Ingen remiss krävs för att använda tjänsten. Hälsocoacherna är akademiskt utbildade hälsopedagoger som använder coachning och motiverande samtal för att hjälpa dig att nå dina mål. De vanligaste målen inkluderar förbättring av mat- och alkoholvanor, ökad fysisk aktivitet och tobaks- och nikotinavvänjning. Hälsocoach online är inte en ersättning för traditionell sjukvård, utan en proaktiv partner som kompletterar vårdgivarnas arbete. Det är ett flexibelt stöd som passar dig som aktivt vill förändra dina levnadsvanor, må bättre i vardagen och som värdesätter ett stöd som är fritt från pekpinnar och förbud. Vi ses i plattformen/appen Vård och Hälsa VGR. För mer information om tjänsten, besök vår hemsida!

till
Digitalt
Digitalt
Kostnadsfritt
FaR - Information
Har du fått Fysisk aktivitet på recept är du välkommen att kontakta oss för att få stöd i uppbyggandet av dina nya rörelsevanor.
Ålder
till vardochhalsa.vgregion.se