Generellt verksamhetsbidrag
Kommunala bidrag till föreningar och organisationer inom Åmåls kommun är avsedda att vara hjälp till självhjälp.
Medlemmar i bidragsberättigade föreningar måste därför själva på olika sätt stödja organisationens ekonomi. Bidragen avses endast täcka del av total kostnad för vilka bidrag söks.
Vem kan söka?
Ideella föreningar och organisationer inom Åmåls kommun med egen styrelse och kassaförvaltning.
För att erhålla bidrag skall föreningen ha antagit stadgar och valt styrelse.
För vad kan man söka?
Utveckling av den egna verksamheten.
Utöver ekonomiskt stöd kan vi hjälpa dig med bl a lokaler, teknisk utrustning, marknadsföring och förmedla vidare i vårt nätverk.
Hur ansöker man?
Föreningen skickar in ansökan via vår e-tjänst. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
I ansökan ska följande dokument bifogas:
- Årsmötesprotokoll
- Senast antagna stadgar
- Verksamhetsberättelse
- Bokslut
Samt en kort beskrivning på vad det sökta bidraget ska användas till.
När får man svar?
Verksamhetsbidrag bereds för beslut på kulturenheten och fastställs av kulturchef inom en månad efter sista ansökningsdatum.
Vi hjälper dig!
För frågor rörande föreningar eller verksamhetsbidrag kontakta processledare Charlin Svanér dela Cruz.
Kontakt
Charlin Svanér dela Cruz
- Roll
- Processledare inom kulturutveckling
- E-post
- charlin.svaner-delacruz@amal.se
- Telefon
- 0532-77 72 55
- Besöksadress:
- Kulturhuset, Kungsgatan 20 662 31 Åmål
- Övrigt:
-
Åmåls Kulturhus - bibliotek, konsthall, kommunarkiv och
Europa Direkt Fyrbodal
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 14 december 2024
- Publicerad:
- 29 januari 2024